Meer weten?

Wij staan je graag te woord,
neem vrijblijvend contact met ons op.
Via info@contentvoorbedrijven.nl
of bel naar 06-50404114

8 Online content soorten die onmisbaar zijn voor
jouw onderneming

Het creëren van content is niet alleen belangrijk om de boodschap van jouw onderneming over te brengen op je doelgroep, maar het bepaalt ook je vindbaarheid in zoekmachines als Google. Het is belangrijk dat je je verdiept in je doelgroep en weet op welke manier zij hun informatie verzamelen. Op deze manier kun jij je online content creëren dat perfect aansluit op het gedrag van jouw doelgroep (oftewel potentiele klanten). In dit artikel kom je erachter welke vormen van online content onmisbaar zijn voor jouw onderneming.

1. Video content

Video kun je inzetten voor veel verschillende doeleinden. Zo kun je een video maken dat puur informatief is, een kijkje geeft in jouw bedrijf of een interview houden met iemand uit jouw vakgebied. Wat voor video je het beste kunt maken is natuurlijk helemaal afhankelijk van de doelgroep en de doelstelling. Zorg er wel voor dat je een passende titel en tags gebruikt voor je video. Tags zijn woorden die je kunt toevoegen aan je video op YouTube om het onderwerp van je video aan te duiden. Tags worden beschouwd als een belangrijke factor in het zoekalgoritme van YouTube en Google. Een video met tags en een goede titel zorgt voor een betere vindbaarheid op Google en dat is natuurlijk precies wat je wilt bereiken!
Meer weten over de verschillende soorten vormen van video? Lees dan ook: 18 verschillende soorten vormen van video

2. Blogs en artikelen

Een blog is eigenlijk niets anders dan een online artikel. Van alle soorten online content is dit dan ook een van de bekendste. Bedrijven zetten een blog (oftewel weblog) in om klanten te kunnen informeren over bepaalde producten of diensten, maar ook om te inspireren en te entertainen. Door kennis te delen over jouw vakgebied, in de vorm van informatieve content, zorg je voor vertrouwen bij de (potentiële) klant.

3. Podcast

Podcasts zijn langere audiofragmenten waarin meerdere personen praten en discussiëren over een bepaald onderwerp. Een postcast kun je zien als een soort radio-uitzending, maar dan niet live. Het voordeel hiervan is dus dat het op elk moment geluisterd kan worden, wanneer het jou (en je doelgroep) uitkomt. Je podcast opnames kun je op verschillende platformen en websites publiceren, maar heb je er ook wel eens aan gedacht om gebruik te maken van videopodcast? Op deze manier leg je niet alleen het geluid van de opnames vast, maar ook beeld. Je maakt de content dus ook visueel. Zo kun je je podcast én op een platform plaatsen, maar heb je ook video content dat je weer voor je website of voor YouTube kunt gebruiken. Zo bereik je met jouw podcast je doelgroep via twee verschillende kanalen in één klap!

4. Afbeeldingen

Afbeeldingen worden vaak als ondersteuning van je verhaal gebruikt. Je helpt de lezer met het visualiseren van je boodschap. Naast afbeelding gebruiken ter ondersteuning van een verhaal, kun je afbeeldingen natuurlijk ook delen op verschillende social media kanalen. De meest bekende kanalen hiervan zijn Instagram, Twitter, Facebook en LinkedIn. Op welk kanaal je het beste je content kunt delen is afhankelijk van je doel en de vorm content. Zo draait het op Instagram om de foto en is LinkedIn voornamelijk voor zakelijke doeleinden.

Wil je meer weten over content marketing en social media content pakketten? Of zoek je hulp bij een converged media strategy of het hergebruiken van content?

5. Infographics

Biedt jouw onderneming een complex product of dienst aan? Dan is het gebruik van infographics zeker een aanrader. Een infographic is een afbeelding waar illustraties worden gecombineerd met tekst om informatie op een speelse manier weer te geven. Met het gebruik van een infographic kun je dus ingewikkelde informatie op een gemakkelijke manier weergeven.

6. Animaties

Bezoekers op je website beginnen altijd met het scannen van de webpagina of deze relevant is voor hen. Er is dus een super korte aandachtsspanne wanneer een potentiële klant jouw website bezoekt. Het is dus belangrijk dat je je webpagina’s hierop aanpast. Hoe behoud je de aandacht langer? Het gebruik van animatie is het antwoord. Aan de hand van animaties trek je de aandacht van de bezoeker, maar je kunt ook direct de woorden visueel maken. Bekijk hier voorbeelden zien van animatie video’s voor bedrijven.

7. Webinars

Je hebt er vast wel eens een uitnodiging voor een webinar gehad of wellicht heb je er zelfs wel een gevolgd. Een webinar is een online seminar, een interactief event met online publiek. Een webinar kan kun je onder andere inzetten om leads te genereren. Het publiek dat zich inschrijft voor jouw webinar is namelijk een gerichte luisteraar met interesse in jouw verhaal en/of informatie. Een perfecte klant dus! Het voordeel van deze marketingtool is dat het vrij simpel en goedkoop opgezet kan worden, maar ook dat je een groot bereik hebt omdat het event online plaatsvindt. Zeker de moeite waard om je hierin te verdiepen als je kennis wil delen met je doelgroep.

Nog weinig ervaring met webinars, maar wel zin gekregen om je hierin te verdiepen? Neem dan eens een kijkje op webinar-boekje.nl en vraag het gratis webinar boekje aan met alle basisinformatie over webinars en tips over hoe je zelf een webinar kunt organiseren.

8. E-books

Een e-book is een boek wat de bezoekers van je website kunnen downloaden. Hierin kun je kennis delen en diep in gaan op een bepaald onderwerp. Vaak kun je een e-book pas downloaden nadat je je emailadres hebt ingevoerd. Hierdoor bouw je een groot adressenbestand op met warme leads, oftewel goede potentiele klanten. Naast het opbouwen van een groot adressenbestand zorgt een e-book ook voor vertrouwen bij je klant. Betrouwbaarheid creëer je door je te verdiepen in onderwerpen en te worden gezien als expert en die betrouwbaarheid zorgt voor een betere reputatie!

Benieuwd naar welke soort content het best bij jouw bedrijf past?

Er zijn dus heel veel verschillende vormen van online content die ervoor kunnen zorgen dat jouw bedrijf opvalt en zich profileert van de concurrent. Benieuwd naar welke vorm van online content het beste bij jouw onderneming past? Neem gerust eens contact met ons op en wellicht kunnen we samen een passende vorm content vinden die past bij jouw wensen en behoeften.

GRATIS TIPS ONTVANGEN?

Wil je elke maand gratis tips en inspiratie ontvangen over online content? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

De Algemene Voorwaarden en privacy- en Cookiebeleid van Content voor bedrijven zijn van toepassing.

Onze voordelen op een rij

✔ Vast bedrag per maand
✔ Unieke en op maat gemaakte content
✔ Duidelijke afspraken
✔ Een content team wat met jou meedenkt